dilluns, 1 de desembre del 2008

Fent barri

Cada any per aquestes dates tinc ocasió d'assistir al sopar dels Premis d'Horta-Guinardó, aquest any és el tercer any que hi sóc present i per algú com jo que ha participat en diverses associacions i ha estat vinculada a moviments socials té molt d'interés, la llàstima és que la meva col.laboració amb entitats ha estat sempre fora del meu Districte, en un esplai de les corts, en una ONG de Cooperació vinculada a la Universitat (Món-3), a un mític Servei d'Informació Juvenil (SIPAJ) i als Consells de la Joventut de Barcelona i Nacional de Catalunya. Això vol dir que no he gaudit gaire de la vida de barri fins que fa dos anys em vaig vincular a Iniciativa per Catalunya.
Participar activament a l'agrupació d'IC-V del meu Districte ha fet que em sigui més proper el que és cou a Horta-Guinardó i els Premis que atorga el Districte anualment a persones i entitats que treballen per millorar la qualitat de vida dels barris del nostre districte són una molt bona ocasió per comprovar com n'està de viu aquest territori del Nordest de Barcelona.

Aquest any els premis han anat a parar al Centro Cultural Andaluz de la Taixonera (entitat que promou la cultura andalusa a aquest barri, entre d'altres ofereix classes i exhibicions de flamenc per tal de difondre aquesta modalitat de dansa entre els joves), la Fundació Enriqueta Villaveccia (amb seu a l'Hospital de Sant Pau treballa per la millora de la qualitat de vida dels infants i joves malalts de càncer) i l'Associació Teral (d'Alcohòlics Recuperats, lluitant contra aquesta addicció). 
De les tres entitats potser la que més m'ha corprés ha estat Teral, per la visibilització que fa de l'alcoholisme entre les dones i, sobretot, la valentia d'alguna de les seves membres en donar la cara i reconéixer públicament que han patit aquesta addicció. 

A més a més de l'entrega de premis aquest sopar serveix també per adonar-te de qui es mou a Horta-Guinardó: associacions de veïns, corals i associacions culturals, entitats esportives, agrupacions polítiques... 

Llarga vida als barris i a la seva gent!!