dijous, 12 de febrer del 2009

El poder del ahora

Darrerament he acabat de llegir un llibre que havia deixat a mitges perquè no acabava d'entrar en ell però crec que malgrat el seu excessiu espiritualisme té algunes frases que poden ser rescatades i que ens fan pensar...

El llibre en qüestió és El poder del ahora de Eckart Tolle. Es tracta d'un llibre d'autoajuda que es va convertir en un best seller fa uns anys i que pretén fer-nos reflexionar sobre el fet que nosaltres mateixos ens provoquem situacions d'angoixa quan vivim situacions de conflicte personal i defugim aquestes projectant-nos en el futur. 
Tolle ens demana que ens situem en l'aquí i ara per enfrontar-nos a allò que ens neguiteja i, ja que no podem canviar les coses, com a mínim sí podem canviar l'actitud amb la que les rebem. Tot això penso que té un fons de veritat i a mi m'ha fet pensar, però no m'agradat massa la manera en que està escrita com si l'autor fos una sort de Messies que ens ha de dur a la salvació a través dels seus coneixements i ensenyances. 

Us deixo algunes frases extretes dels llibre:
"... tenemos que llegar a comprender nuestro papel de creadores de nuestro dolor; nuestra propia mente causa nuestros problemas, no son los demás, ni "el mundo de allá afuera". Es nuestra propia mente, con su corriente casi constante de pensamientos, pensando sobre el pasado, preocupándose por el futuro. Comentemos el gran error de identificarnos con nuestra mente, cuando de hecho somos seres mucho más grandes".  (pg. xii del pròleg)

"Su mente es un instrumento, una herramienta. Está ahí para utilizarla en una tarea específica y cuando se termina la tarea, hay que dejarla de lado. El ochenta o noventa por ciento del pensamiento de la mayoría de las personas es, no sólo repetitivo e inútil, sino que por su naturaleza disfuncional y a menudo negativa, gran parte de él es también perjudicial. Este tipo de pensamiento compulsivo es en realidad una adicción". (pg. 12)

"El amor, la alegría y la paz no pueden florecer hasta que usted se haya liberado del dominio de la mente... Usted tiene que hacerse completamente consciente de sus emociones y ser capaz de poder sentir lo que hay más allá de ellas. Emoción significa literalmente perturbación. La palabra viene del latín emovere que significa perturbación". (pg. 20)