diumenge, 1 d’abril del 2007

Cantautors


La música ens ha acompanyat des de sempre, donant ritme a la nostra vida. En el meu cas les cançons dels cantautors formen part de la banda sonora de la meva vida. Des que era adolescent i el meu pare em va fer escoltar a Lluís Llach o Joan Manel Serrat (tot i que el pare era castellà de "pura cepa"). Posteriorment, quan vaig entrar a la universitat, a treball social, vaig descobrir d'altres com Silvio Rodríguez, Pablo Milanés o Luis Eduardo Aute... i en els seus concerts vaig compartir molt bones estones amb amics.
Sempre m'havia queixat que a Madrid hi havia un circuit de música de cantautors en directe i a Barcelona feia una mica de falta, s'havia perdut aquella tradició dels anys 60 quan la meva mare anava a escoltar algun dels membres dels Setze Jutges d'amagat. Darrerament, però, he tingut la gran alegria que alguns dinamitzadors culturals i bars o clubs nocturns estan recuperan aquella tradició, llocs com: Luz de Gas, Sala Bikini, Sala Zacarías, Sala Vivaldi, L'Astrolabi, ...
He pogut gaudir d'alguns d'aquests concerts i alguns dels nous cantautors tornen a omplir mica en mica les sales... Rafa Pons, Dani Flaco, Lucas Masciano, Jordi Miralles, ... A banda, és clar, dels que omplen ja l'Auditori o el Palau de la Música com Ismael Serrano.
Potser alguns d'ells no tenen una gran qualitat musical com la de Lluís Llach, però les lletres tenen molt a dir-nos i hem de tenir la capacitat d'escoltar-les. Us convido a gaudir d'aquests concerts.

A la pàgina web www.lesnitsdelart.net podeu trobar informació dels propers concerts.

1 comentari:

Pere Nieto ha dit...

Coincideixo amb tu en aquest tema dels cantautors. A Horta-Guinardó tenim el concurs de cantautors que ha permès donar-se a conèixer a molts dels nous cantautors que comentes. El proper 27 d'abril a les 21.30 al CC Matas i Ramis (carrer Feliu i Codina 20)es presenta el CD Recopilatori de la darrera edició, ja et passaré un CD. Per cert és el primer dia que he vist el teu bloc, ja t'he linkat al meu