divendres, 22 de febrer del 2008

informació

Fa unes setmanes un bon amic em va demanar si podia fer una sessió de formació per un seminari que està fent Acció Jove adreçats a uns joves que estan fent tasques d'informació i assessorament laboral a diferents municipis catalans.
He de reconéixer que la trucada em va fer molta il.lusió, sempre t'agrada que pensin i, sobretot, creguin en tu com a professional. En un primer moment vaig qüestionar la meva capacitat actual de dotar de contingut 4 hores de sessió, però vaig pensar "quien tuvo, retuvo" i em vaig posar les piles i finalment crec que me n'he ensurtit prou bé.

El contingut de la sessió girava al voltant de les polítiques de joventut, els serveis d'informació juvenil, els serveis d'assessorament laboral i la gestió d'una demanda d'orientació laboral. Aquest contingut ha donat peu a recordar l'emblemàtic SIPAJ, el primer servei d'informació juvenil que va existir a Espanya, on jo vaig tenir la sort d'estar vinculada al llarg de 5 anys, malauradament els seus darrers anys, es va tancar l'any 1996. Per tots aquells qui als anys 80 o 90 vau tenir la sort d'anar a buscar informació sobre entitats de solidaritat al Racó del Tercer Món, anar a mirar la cartellera on s'intercanviaven coses, demanar assessorament al Penqui qui Pugui, ... en fi de pujar el primer pis de Rambla Catalunya, 5 sabeu del que parlo.

El SIPAJ era més que un servei d'informació, era un lloc de trobada per aquells qui començàvem a interessar-nos pel món associatiu i que voliem fer coses. Ja no queden gaires espais com aquests.

A la sessió d'avui una persona ha dit una frase que ens ha fet pensar molt a tots, està relacionada amb la funció dels informadors en aquests serveis però crec que ens pot ser útil per entendre com assimilem allò que ens arriba:

"Transformar la informació en coneixement"

Per cert, no us ho creureu, venen un lot de revistes del SIPAJ per internet!! ...