divendres, 28 de juny del 2013

que ens sorprengui l'amabilitat ...

Quan l'ambient laboral en el que vius és insufrible i basat en la queixa contínua, a més a més de que qualsevol excusa es bona per no implicar-se en la feina; quan l'ambient al carrer és d'una negativitat constant i la precarietat vital s'intal.la en tots nosaltres, situacions com les que jo he viscut avui són d'agrair.

Vull fer un reconeixement als informadors i tècnics de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Barcelona que hi ha a la Plaça Sant Miquel per la seva paciència, el seu bon tracte i la seva solidaritat amb les persones que van a buscar informació o volen tramitar alguna qüestió amb l'ajuntament.

Avui he anat a fer una gestió a aquesta oficina i, primer, m'he espantat per la cua que hi havia per fer la distribució dels torns en funció de l'assumpte que anaves a tramitar. Una mica abans que jo es trobava una noia que venia molt alterada i que en un moment donat s'ha posat a plorar transmetent certa impotència per la situació que vivia. En aquell moment una de les persones que organitzaven la cua i donaven els torns ha estat parlant amb ella, l'ha acompanyada i s'ha esperat a que una tècnica l'atengués calmant-la...
Quan m'ha arribat el torn les persones que m'han atés ho han fet amb la màxima amabilitat i mirant d'aclarir tots els meus dubtes sobre la gestió que anava a fer.

Situacions com les que he viscut avui em fan recordar el perquè hi ha certes persones que trien treballar a l'administració pública encara que el seu sou sigui inferior que el que podrien rebre a una empresa, i aquest perquè té a veure amb la consciència de servei públic. Com he repetit moltes vegades, si tots els treballadors de l'administració pública i els  polítics tinguessin aquesta consciència de servei públic, les administracions funcionarien d'una altra manera.

Amb persones com les que m'he trobat avui qui malgrat fer una feina en certs moments una mica repetitiva, són capaços d'atendre't amb un somriure i facilitar-te les coses al màxim, amb persones així et  sents amb ganes de continuar vivint i mirant les coses positivament per un instant.

DEFENSEM ELS SERVEIS PÚBLICS!!